21. yüzyılda bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler ve küresel problemler, her bireyin; bağlamın ihtiyaçlarıyla uyumlu, nitelikli alan bilgisi ve bilişsel becerilerle donatılmasını gerektirmektedir. Ancak Türkiye'de problem çözme ve yaratıcılık becerileri hakkında yaklaşık 100 yıl öncesinden başlayarak günümüze kadar gerçekleştirilen kuramsal çalışmaları eğitim-öğretim perspektifiyle ortaya koyan bir kaynak bulunmamaktadır. Bu ihtiyaca yönelik olarak 21. yüzyıl becerilerinin, kuramsal temellerini oluşturan kavram, teori, model ve yaklaşımları sınıf içi uygulamalarla birlikte detaylı bir şekilde sunmak amacıyla 21. Yüzyıl Bağlamında Kuramdan Sınıf İçi Uygulamaya Problem Çözme ve Yaratıcılık Becerisi adlı bu eser hazırlanmıştır.
Türkçe alan yazına katkı sağlama amacımızın yanı sıra bu kitapta 21. yüzyıl becerileri, bilim-mühendislik uygulamaları ve tematik öğrenme yaklaşımları bilim tarihi kavramlarıyla birlikte harmanlanarak 21. yüzyıl sınıfları için yeni ve özgün bir perspektif sunulması da hedeflenmiştir. Detaylı tarihsel ve kuramsal içerik tasarımıyla hazırlanan bu kitap, fen bilimleri eğitimi alanında çalışan; öğretmen, öğretmen adayları, lisans/lisansüstü öğrenciler ve akademisyenlerin yararlanabileceği önemli bir kaynaktır.
Kitabın içinde yer alan kuramsal içerik ve ortaokul öğrencilerine yönelik geliştirilen 28 saatlik özgün “Bilim Tarihiyle Zenginleştirilmiş Yaratıcı Problem Çözme Modülü” adlı sınıf içi uygulama modülleri, 21. yüzyıl bağlamı içerisinde problem çözme ve yaratıcılık becerilerinin öğretimi ve öğrenilmesine yönelik fen bilimleri eğitimi alanındaki önemli bir boşluğu dolduracaktır.