Bu kitapta amaçlanan, akordeon ve garmon çalgılarının öğretiminde kullanılacak bir metodun gerekliliğini ortaya koymak ve ideal bir metodu önermektir. Bu durumun açıklanabilmesi için, günümüze kadar kullanıla gelmiş gerek başka enstrümanların metotları gerekse halen dünyada kullanılan saygın akordeon metotları incelenmiş, birbirleri ile kıyaslanmış, körüklü/klavyeli çalgıların teknik özellikleri çerçevesinde, pedagojik/didaktik gereklilikler kapsamında değerlendirilerek, bir sonuca ulaşılmıştır. Değerlendirmeler sonucunda oluşan veriler, ideal bir metot için sıralanmış ve sınıflandırılmıştır. Metodun daha ileri seviyeleri için çalışmalara devam edilecektir. Vol.2 ve Vol.3 hazırlanacaktır. Kitabın devamı Vol.2’de, “ustalık düzeyi” için gereken; diğer (7’li diziler akor ve arpej halleri parmak numaraları, deminie dizi akor ve arpej halleri parmak numaraları, çeşitli süslemeler; mordan, grupetto, tril vb.) etütler ile birlikte belli tarzlarda çalım için gereken çalışmalar, Vol.1 ve Vol.2’de verilen etütleri içeren repertuar parçaları ile birlikte sunulacaktır.
Tanıtım Metni