“Türkçe Dersi Öğretim Programı, öğrencilerin hayat boyu kullanabilecekleri sözlü iletişim, okuma ve yazma ile ilgili dil becerilerini ve zihinsel becerileri kazanmaları ve bu becerileri kullanarak kendilerini bireysel ve sosyal yönden geliştirmeleri, etkili iletişim kurmaları, Türkçe sevgisiyle, istek duyarak okuma ve yazma alışkanlığı edinmelerini sağlayacak şekilde bilgi, beceri ve değerleri içeren bir bütünlük içinde yapılandırılmıştır. Öğrencilerin zihinsel becerilerini geliştirme, iletişim kurma, duygu ve düşüncelerini ifade etme, bilgi edinmelerinde dilin yeri çok önemlidir. Dil ve zihinsel becerilerinin gelişimi; öğrencilerin olayları sorgulama, çok yönlü düşünme, değerlendirme, karar verme, sosyalleşme ve mesleki gelişim süreçlerini kolaylaştırmaktadır”
Temel dil becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesi sürecinde en önemli materyaller arasında çocuk edebiyatı ürünleri yer almaktadır. Türkçe öğretiminde çocuk edebiyatı ürünlerinden yararlanmak ve bu metinlerin dil öğretimindeki yerini ve önemini kavramak oldukça önemlidir. Günümüzde çocuk edebiyatı ürünleri gerek nitelik gerekse nicelik bakımından her geçen gün zenginleşmektedir. Bu ürünler Türkçe öğretiminde en önemli materyallerdir. Gerek ders içi gerekse ders dışı etkinliklerde çocukların yaşlarına uygun olarak seçilecek edebiyat metinleriyle onların dil becerilerinin gelişmesine ve okuma alışkanlığı kazanmalarına katkı sağlanacaktır. Bu çalışma, çocuklar tarafından sevilerek okunan / dinlenen / izlenen çocuk edebiyatı ürünlerinin temel dil becerileriyle ilgili etkinliklerde uygun ve etkili materyaller olarak ne şekilde kullanılabileceğinin örneklerini içermektedir.
Basım Yılı | 2021 |
Baskı Sayısı | 1 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 2. Hamur |
Sayfa Sayısı | 224 |
Yazar | Hulusi Geçgel |