Yazar : Cabir AliyevBaskı Yılı : 2010 Baskı Sayısı : 1. BaskıSayfa Sayısı : 114Cilt Bilgisi : Kuşe KapakKağıt Bilgisi : 3.Hm KağıtAçıklama:1789 Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Beyannemesinin 16. maddesindehakların güven altına alınmadığı ve kuvvetler ayrılığının sağlanmadığı bir toplumda Anayasa yokturdiye ifade edilen formülasyonun, anayasa hükümlerinin hayata geçirmek vegüvencesinin oluşturmakla görevli anayasa yargısı kurumunun görev alanının belirlenmesinde deyol gösterici olmak gerektiği kuşkusuzdur. Başka bir anlatımla, anayasayı korumakla görevli anayasa mahkemelerinin,örgütlenme prensibi bağlamında anayasal düzeni sağlama işlevini icra etmekle beraber,temel hakların korunması ve bu hakların normatif düzenleme olmaktan çıkarılarak işlerlik kazandırılması yönünde aktif rol alması gerekir. Anayasa mahkemeleri soyut ve somut norm denetimi yoluyla anayasa yargısının anayasal düzeni korumak işlevini başarıyla yerine getirseler de, bu dava türleri anayasa yargısının diğer işlevi olan, devletin sınırlaması ve dolayısıyla, temel hak ve özgürlüklerin korunması bakımından yeterli güvence sağlayamamıştır. İşte, anayasa şikayeti, bu eksikliği gidermek ve anayasa mnahkemelerinin temel hak ve özgürlükleri koruma işlevini icra edebilmesi için düşünülmüş anayasa yargısı içerisinde kalan olağan dışı hukuki çaredir...