Eğitim, doğumla birlikte başlayıp yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Eğitimin doğumla birlikte başlaması, çocuğun eğitiminde Anne-babanın etkisinin önemini ortaya koymaktadır. Anne-babanın, çocuk üzerindeki etkisi, doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyunca devam eder. Özellikle erken çocukluk dönemi ya da okulöncesi eğitim dönemi olarak adlandırılan 0-6 yaş, çocuğun gelişiminde kritik bir önem arz eder. Bu dönem gelişimin en hızlı olduğu, çevresel etkenlerden en fazla etkilenen, kazanılan tavır, davranış ve alışkanlıkların ileriki yıllarda da devam etme olasılığının oldukça fazla olduğu ve öğrenmenin en hızlı olduğu bir dönemdir. Çocuğun eğitiminde kritik önem arz eden okulöncesi eğitim dönemi zorunlu eğitimin kapsamı dışındadır. Eğitimde kaliteyi yakalama arayışı daha çok mevcut olan eğitim yıllarına yenilerini ekleme yönündedir. Temele doğru inerek okulöncesi dönemin de zorunlu eğitimin kapsamına alınması için ülkemizde yapılan çalışmalar oldukça yetersiz kalmaktadır. Ülkemizde okulöncesi eğitim kurumlarının yetersiz olması ve bu çağın zorunlu eğitimin dışında bırakılması, bu çağ çocuklarının eğitimini Anne-babaya bırakmaktadır. Ancak Anne-babalara bu konuda her hangi bir eğitim verilmemektedir.Anne-babalık tavır ve davranışları tamamen doğuştan getirilen bir yeti ya da yetenek değildir. Bu konuda yapılan bilimsel çalışmalar Anne-babalık duygu, tavır ve davranışlarının büyük ölçüde sonradan kazanıldığını ortaya koymaktadır. Ancak Anne-babalara, çocuklarının bakımı ve eğitimine yönelik bir eğitim verilmemektedir. Oysa bütün meslekler belli bir eğitimden sonra kazanılmaktadır. Bunun için zaman, emek ve para harcanmaktadır. Oysa Anne-babaların, çocuklarına karşı olumlu tutum ve davranış geliştirmeleri, Anne-baba olmanın önemi, çocukları ile sağlıklı iletişim kurmaları ve çocuğun eğitiminde etkin rol oynayabilmeleri belli bir program dahilinde eğitilmeleri ile mümkündür. Ülkemizde Anne-babaları bu alanda eğitmeye yönelik bazı eğitim programları uygulanmaktadır. Ancak bu eğitimden tüm Anne-babaların gereği kadar yararlandığı söylenemez. Oysa Anne-babaların bedensel ve ruhsal yönden sağlıklı, yapıcı, yaratıcı, sorumluluk duygusu gelişmiş, duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen, özgüvene sahip, başkaları ile olumlu ilişkiler kurabilen ve sosyal becerileri gelişmiş çocuklar yetiştirebilmeleri bu konuda eğitilmeleri ile mümkündürBu kitap Anne-babaların, Anne-baba eğitiminin önemini kavrayabilmeleri, ülkemizde ve yurtdışında uygulanmakta olan anne baba eğitim programlarını tanımaları, çocuklarına karşı olumlu tutum ve davranış geliştirebilmeleri, çocukları ile sağlıklı iletişim kurabilmeleri, çocuklarında olumlu davranışlar geliştirebilmeleri, kısaca etkin bir Anne-baba olabilmeleri amacı ile hazırlanmıştır. Anne-baba eğitimi Anne-babalar kadar okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmen ve öğretmen adayları için de önemlidir. Çünkü okulöncesi eğitim kurumlarının sadece çocukları eğiten kurumlar olarak değerlendirilme anlayışı oldukça gerilerde kalmıştır. Günümüzde okulöncesi eğitim kurumları sadece çocuğu eğiten kuruluşlar değil, çocukla birlikte Anne-babayı da eğitmeye çalışan kurumlar olarak değerlendirilmektedir. Okulöncesi eğitim kurumlarında aile/çocuk merkezli programlar yaygınlaştırılmaya çalışılmaktadır. Bu nedenle bu programı uygulayacak okulöncesi eğitim kurumu öğretmenleri ve öğretmen adaylarına kitabın yararlı olacağı ve çocukların eğitimine katkı sağlayacağı düşünülmüştürKitap on bir bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Anne-baba Eğitimi ve Anne-baba Eğitimine İlişkin Farklı Yaklaşımlar; İkinci Bölümde, Türkiye’de Okulöncesi Çocukluk Dönemine Yönelik Anne-baba Eğitim Programları; Üçüncü Bölümde, Yurt Dışında Yapılan Aile Eğitim Programları; Dördüncü Bölümde, Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesi Eğitimde Aile Katılımı; Beşinci Bölümde, Anne-baba-Çocuk İlişkisi; Altıncı Bölümde, Anne-baba-Çocuk İletişimi; Yedinci Bölümde, Dağılmış Aile ve Çocuk; Sekizinci Bölümde, Anne-baba Tutumları; Dokuzuncu Bölümde, Çocuk Eğitiminde Disiplin; Onuncu Bölümde, Gelişim Dönemleri ile İlgili Patolojik Davranışlar; Onbirinci Bölümde, Çocukta Davranış Bozukluğunun Tedavisi konuları işlenmektedir.
Tanıtım Metni