Armoni kitabının oluşmasında en büyük katkı, kuşkusuz değerli hocam Ed. Zuckmayer'indir, esas maya onundur. Kitabın ilk taslaklarının yazılmaya başlaması bundan kırk sene evveline kadar uzanır. 1955 - 1958 yılları arasında. Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü'nde Zuckmayer'in Armoni - Konrapunt (Teori) asistanı idim. Öğrencilik yıllarımda kendisinden edindiğim bilgileri, asistanlığım süresince ilerleterek devam ettirdim. Asistanlığımın son yılında armoni üzerinde bir tez hazırlayarak sınav vermem gerekiyordu. Bir armoni kitabı yazmak Zuckmayer'in çok eskiden beri düşündüğüm büyük arzularından biriydi. Beraberce dominant dokuzlu akoruna kadar taslaklar yaptık ve ben, bu notları düzenleyerek asistanlık tezimi verdim. Böylece Zuckmayer'in arzusu yerine geliyor ve kitabın armoni ile ilgili bir bölümü oluşmaya başlıyordu. 1972 yılında Zuckmayer'in ölümüne dek kendisinden bazı konularda oldukça faydalandım. 1975 yılında, bizlerden 'Mektupla Öğretim' için bir armoni kitabının yazılması istenmişti. O zaman asistanım (daha önce öğrencim ve daha sonra da öğretmen arkadaşım) olan Adnan Atalay ile Zuckmayer'in armoni notlarını bir bir gözden geçirerek gerekli nota örneklerinin açıklamalarını yapıp geliştirerek, eksik olan konuları da tamamlayarak 'Teori - 1 ve Teori - 3' adı altında iki kitap oluşturduk ve bu kitap 'Yaykur - Açık Yükseköğretim Dairesi' tarafından yayımlandı. Adnan Atalay'ın bu kitaplar üzerinde 1974 - 1976 yılları arasındaki çalışmalarımız esnasında, nota yazımı ve metin kısımlarının açıklanmasında büyük katkıları olmuştur. Çok daha sonra 1994'te, kitapların yeniden ele alınıp düzenlenmesinde de yardımları devam etmiş, özellikle 'Önbilgiler' olan 'Dizi ve Tonalite Bilgisi', 'Aralık Bilgisi' ve 'Akor Bilgisi' konularını tamamen yeni bir bakış açısıyla kaleme almasıyla yadsınamaz katkıları daha da büyümüştür. Bu katkılarından dolayı kendisine sonsuz teşekkür borçluyum. Kitaptan yeterince faydalanabilmek için, armoni çalışmalarına başlanmadan önce iyi bir nota bilgisine ve hassas bir kulağa (işitme yeteneğine) sahip olmalı, bol bol solfej yapmalı ve en azından kolay piyano gibi klavyeli bir çalgıda, en azından kolay piyano parçalarını, kadans ve armoni ödevlerini çalabilecek bir seviyeye gelinmelidir. Bunun yanında, dizi ve tonalite bilgisi, aralık bilgisi ve akor bilgisi gibi önbilgiler, iyi bir şekilde edinilmiş olmalıdır. Bunun için, gerekli bilgiler 'Önbilgiler' başlığı altında geniş bir şekilde verilmeye çalışmıştır. Ancak bu bilgileri edinmiş olanlar armoniye başlayabilirler. Eğer bu konularda yeterli bilgi önceden edinilmiş ise 'Armoniye Giriş' bölümünden başlanabilir. Buna rağmen 'Önbilgiler'i gözden geçirmek faydalı olacaktır. Armoni kurallarının bir bir açıklanmasından sonra, her konuyla ilgili bolca ödev verilmiştir. Bu ödevleri birkaç değişik şekilde yapmalı, onları çalmalı, koro halinde söylemeli ve becerileri, küçük besteler şeklinde giderek uygulama alanına geçirilmelidir. Armoniyi öğrenmek isteyenlere, özellikle eğitim fakülteleri müzik eğitimi bölümü öğrencilerine faydalı olması dileğimle.
Basım Yılı | 2014 |
Baskı Sayısı | 12 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 1. Hamur |
Sayfa Sayısı | 320 |
Yazar | Nurhan Cangal |