160 sayfa, 16,5×22,5 cm ISBN:978-9944-379-67-0 Spor Bilimi Araştırmaları Dizisi:1021. yüzyıl toplumda bilgi çağı olarak kabul görmektedir. Sürekli öğrenerek kendini geliştirmek isteyen bu çağın bireyleri için eğitim, var olma şartlarından biridir. Bu şartların farkında olan Avrupa Birliği, eğitim-öğretim kapsamında Avrupa ülkelerinin birlikte hareket edebilmesi için politikalar oluşturmuştur.Bu politikalarla ülkelerin farklılıklarına, kültürüne, değerlerine sahip çıkmanın yanı sıra diğer ülkelerdeki gelişmeler de takip edilerek sisteme bu gelişmelerin yerleştirildiği görülmektedir.Avrupa Birliği’ne aday olan Türkiye’nin yükseköğretim seviyesindeki eğitimsel ve akademik standartlarının Avrupa Birliği’ne üye ülkelerdeki yükseköğretim seviyesindeki standartlarla uyum içerisinde olması büyük bir fayda taşımaktadır.Bu kapsamda, Türkiye’nin yükseköğretim seviyesinde spor eğitimi hizmeti sağlayan kurumları, topluma daha iyi spor hizmeti sunabilmek için müfredat yapılarını ve spor eğitimi sistemlerini yeniden gözden geçirmek durumundadır.Bu kiyapta:Almanya, Arnavutluk, Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hırvatistan, Hollanda, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, İzlanda, Kıbrıs, Letonya, Litvanya, Macaristan, Malta, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Sırbistan-Karadağ, Slovakya, Ukrayna, Yunanistan ve Türkiye'de ki yüksek öğretim deki spor sistemleri incelenmiş ve karşılaştırılmıştır.Bu açıdanda, spor bilimlerinde lisans seviyesinde okutulan “Avrupa Birliği ve Spor”, “Uluslararası Spor Yönetimi” ve “Karşılaştırmalı Spor Yönetimi” gibi derslere, lisansüstü seviyesinde okutulan “Türk Beden Eğitimi ve Spor Sisteminin Analizi ve Uluslararası Karşılaştırmalar”“Spor Eğitim Sistemleri” ve “Spor Bilimlerinde Güncel Sorunlar ve Yeni Gelişmeler” gibi derslere “kaynak ders kitabı” olarak yarar sağlayacağı düşünülmektedir