160 sayfa, 16,5×22,5 cmSpor Bilimi Araştırmaları Dizisi:11Beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmeni dersin yapısı gereği diğer ders ve öğretmenlerden ayrılır. Beden eğitimi öğretmenin rolü, okutmakla yükümlü olduğu dersin öğretim programı kazanımlarına uygun etkinlikler oluşturarak öğrencilerin kendi bilgi ve becerilerini yapılandırmalarına yardım etmek olarak tanımlanabilir. Beden eğitimi öğretmenin bu rolünü yerine getireceği eğitsel etkinlikler, kullanılan ders materyalleri ve eğitimin gerçekleştirileceği alanlar, derslerin içerik özelliklerine bağlı olarak da değişiklik gösterebilmektedir.Beden eğitimi öğretmeni, belirlenmiş görev ve sorumluluklarını kendisinin de dâhil olduğu; öğrenci, okul örgütü, veli ve diğer dolaylı paydaşlarla birlikte gerçekleşen bir etkileşim alanı içinde gerçekleştirir. Paydaşlar, eğitsel-yönetsel mevzuat, okulun fiziki imkânları, çevre ve diğer unsurları kapsayan bu etkileşim alanı sabit, süreksiz ve etkileşimsiz de değildir.Beden eğitimi dersi ise devinişsel, duyuşsal ve bilişsel öğrenme alanlarını kapsayan ve okulun fiziki imkânları ile ders içeriğine göre farklı fiziksel alanlarda işlenebilen bir derstir. Bu özellik, beden eğitimi öğretmenin kullanması gereken öğretim yöntem ve tekniklerini, eğitim materyallerini, örgüt içindeki (ders yükü, ders dışı egzersiz faaliyetleri, okullar arası spor karşılaşmaları, bayram törenleri vb.) sorumluluklarını, öğrenci, veli, okul örgütü ve toplumun diğer paydaşları gibi farklı konular üzerinden değerlendirildiğinde öğretmende olması gereken birçok meziyeti işaret eder.Sonuç olarak, bürokratik yapı içinde yönetsel ve eğitsel mevzuat araçları ile gerçekleşen bu çalışmaların beden eğitimi öğretmenin işine yüklediği anlamı, kendisinin ve mesleğinin örgütsel sistem içinde algıladığı gücünü, beden eğitimi öğretmeninin toplum tarafından algılanmasını ve tüm bunların beden eğitimi öğretmeninin işine yabancılaşmasını arttırıcı veya azaltıcı yönde etkilemesi muhtemeldir.Bu nedenle, alanda daha önce incelenmemiş olan beden eğitimi öğretmenin işe yabancılaşmasının belirlenmesi ülkemiz spor yönetimi ve beden eğitimi öğretmenliği alanı için anlamlıdır.