Okul öncesi ve ilkokul dönemindeki çocuklara hareket etme alışkanlığı kazandırmak; beden eğitimi ve sporu yaşam biçimi hâline getirmek; fiziksel, bilişsel ve duyuşsal alanlarda gelişim sağlamak; çocukların sosyalleşmelerine yardımcı olmak; spor altyapısı oluşturmak ve sporda başarılı nesiller yetiştirmek için beden eğitimi derslerinde ve sporda oyunun kullanılmasına öncelik verilmelidir. Ayrıca motor gelişim ve değer gelişimleri için kritik öneme sahip bu dönemde öğrencilere hareket eğitimi, oyun ve değerlerle ilgili eğitimlerin bilinçli, planlı, yeterli ve doğru şekilde verilmesi gerekmektedir.
Geleceğimizin umudu olan çocuklarımızı yetiştirmedeki önemli rolü düşünüldüğünde, İlkokul kademesinde, güncel ismi “beden eğitimi ve oyun” olan dersi, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yürütmesinin verimliliği artırıp artırmayacağı sorusunu akla getirmektedir. Kitabımız, bu soruya cevap bulmak için hazırlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin bazı motorik, antropometrik özellikleri ile değer gelişimleri kapsamlı şekilde incelenerek beden eğitimi ve spor öğretmeni ve sınıf öğretmenlerinin bu gelişim alanlarına etkisi ortaya konmuştur.
Kitapta, dersin içeriğine, yıllık ve günlük plan örneklerine; fiziksel etkinlik kartlarına; motor gelişim, temel motorik özellikler, bunların ölçüm yöntemlerinden olan Eurofit test bataryası ile ilgili bilgilere ve öğrencilerin değer gelişimlerini ölçen Türkçe uyarlaması yeniden yapılmış Sporcu/Öğrenci Değer Ölçeği'ne ulaşabileceksiniz.
Ayrıca bu dersi branş öğretmeninin işlemesinin gündemde olduğu şu dönemde, bu alanda yapılan ilk deneysel çalışma olan kitabın konuya kaynak ve rehber olacağı düşünülmektedir.