Bir Şirket Nasıl KÖtü YÖnetilir? İlk bakışta saçma bir başlık gibi duruyor. Kim bir şirketi kÖtü yÖnetmek ister ki, kim bir şirketi kÖtü yÖnetiyor veya kÖtü yÖnettiğini itiraf ediyor ki? Oysa burada vurgulamak istediğimiz, şirketleri iyi yÖnettiğimizi sanmamız. İyi yÖnettiğimizi sanmamızın aksine şirketler kÖtü yÖnetiliyor ve etrafımızdaki çoğu şirket kÖtü yÖnetildiği için, mevcut yÖnetim tarzının olağan, normal ve hatta başarılı olduğunu düşünüyoruz.Bu kitapta, aslında şirketi kÖtü yÖnetmemize neden olan 12 temel hatayı, bu hataların nedenlerini, sonuçlarını, bu hataların nasıl birbirini tetiklediğini, beslediğini ve bu hatalar yerine aslında ne yapılması gerektiğini, doğrusunun ne olduğunu okuyacaksınız.Birçoğunuz bu hatalardan bazılarını belki ilk defa duyacak, bazılarına şaşıracak, bazılarına da şiddetle itiraz edip ldquo;yanılıyorsunuz bizim yaptığımız doğrurdquo; diyeceksiniz. ldquo;Etrafımızdaki şirketler de aynı şekilde davranıyorrdquo; diye belki kendinizi avutacaksınız. Ancak iyi yÖnetilen şirketler, bambaşka bir düzleme vardıkları için etrafınızda sadece iyi yÖnetilmeyen şirketlerin kaldığını bu kitabı okuduktan sonra fark edeceksiniz.Bir Şirketi KÖtü YÖnetmeye neden olan hatalar: 1. Bildiğimizi sandığımız bilinmeyen : Şirket 2. Bilmediğimizi kabul etmediğimiz kavram: YÖnetim 3.En gıcık olunan kavram: Planlama 4. Alt tarafı iki kutu üç çizgi, bu kadar basit mi? : Organizasyon Şeması 5. Bir bu eksikti. Bu da nereden çıktı şimdi !: Süreç Haritası 6. Şu çalışanlar olmasa Şirket ne güzel idare edilir: çalışan YÖnetimi 7. Şaşıracaksınız ama o şirketin sinir sistemidir, Zona olabilir: İletişim YÖnetimi 8. Temel YÖnetim ilkesi değil, içi boş havalı makam unvanı: Koordinasyon 9. Şirket yÖnetirken içine düşülen en kÖtü tuzak : Hedef yerine Fırsat odaklı yÖnetim anlayışı 10. Varlığı bir dert, yokluğu yara : Para ve YÖnetilmesi 11. Tuz ruhu değil, Şirket Ruhu: Değerler, İlkeler, Kurallar ve Şirket Kültürü 12. Umursamayız, yok sayarız, karşılaşınca da ldquo;Abi idare etrdquo; diye yalvarırız: Denetim