Dünyada sudan sonra en çok tüketilen içecek olarak bilinen çay, dünyadaki tüketiminin son yıllarda artması ile ulusal ve uluslararası rekabet ortamlarında önemli bir yerde bulunmaktadır. Fiyat, gelir, yaş, eğitim, meslek ve kültürel geçmiş gibi demografik özelliklerin çay talebini belirlemesinin yanı sıra özellikle tüketicilerin çaya dair sağlıklı ve doğal seçenekleri aradıkları bir pazarda çaya olan talep de artmaktadır. Çay birçok ülkede içecek olmasının yanında kültürleri ile bağlantılı bir gelenek olarak da görülmektedir. Bu anlamda çayın insan sağlığına, kültüre ve sosyoekonomik kalkınmaya katkıları olduğu söylenebilir. Hem tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilen bir ürün olması hem de ekonomik, sosyal ve kültürel etkileri nedeniyle çayın tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiğinin incelenmesi önemlidir. Bu kapsamda Çay Aşkı Türkiye Çay Tüketim Alışkanlıkları kitabı ile Türkiye’nin çay pazarını çay tüketim durumuna (kullanım durumu) göre bölümlendirme hedeflenmekte; tüketicilerin Türk çayını nasıl algıladıkları ve çay tüketim alışkanlıkları (tüketim sıklığı, hazırlanma yönetimi, tüketim durumu, tüketim yeri, ilişkili olduğu yararlar/semboller, çayın tamamlayıcı ürünü) Türkiye genelinde ve iller bazında görsel haritalar ile desteklenerek ortaya çıkarılmaktadır. Aynı zamanda kitapta Türkiye çay pazarında yer alan markaların rekabet avantajı elde edebilmeleri açısından marka kişilikleri ile ön plana çıkabilecek özellikler belirlenerek marka konumlandırmasına yardımcı olabilecek önerilerde bulunulmaktadır.
Tüm okuyuculara yararlı olması dileğiyle…