Zevkle öğrendiğimizi, hiçbir zaman unutamayız. Alfred MERCİER İçinde yaşadığımız bilgi çağı, bilgiye ulaşan, bilgiyi yapılandıran, üreten ve paylaşabilen bireylere gereksinim duymaktadır. Eğitim sistemleri de bilgi alıp verme yerine, bilgiyi inşa edebilen, çeşitli düşünme yollarını bilen ve uygulayabilen, öğrencilerin öğrenme sürecinde etkin olduğu bir öğretim sistemini ön plana çıkarmaktadır. Günümüz hemşirelik eğitiminde ezberci eğitimden ziyade düşünen, eleştiren, üreten, bilgiye ulaşma yollarını bilen ve öğrenmeyi öğrenmiş bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Hemşirelik öğrencileri, eğitimleri sırasında anlamak zorunda oldukları birçok tıbbi kavram ve problemle karşılaşmaktadır. Dolayısıyla seçtikleri alanı ve kullanacakları kavramları en iyi şekilde öğrenmeleri gerekmektedir. Kavramlar yeterince anlaşılmadığında, bilgiler kısa süreli hafızada depolandığından, etkili öğrenme gerçekleşememektedir. Etkili öğrenme becerilerini arttıran yöntemlerden birisi de kavra...