Çocuk edebiyatı bütün bileşenleri ile kültürel kozalarını yenilediği bir evre içinde. Bugün artık çocuk edebiyatı kamusundan söz etmek yadırganmadığı gibi, bu alan edebiyatı özel bir ilgi odağı durumuna geldi. Çocuk modernleşmesine paralel olarak değişen çocuk ve çocuklukla birlikte çocuk edebiyatında çok hızlı bir amaç ve işlev değişimi yaşanıyor. Çocuk klasiği olarak adlandırılan kitaplar yanında çoğu dönem yazarının çocuk kitapları yeni kuşaklarca okunmuyor artık. Yeni çocukluğun edebiyatı boy atarken çocuk edebiyatının pedagojik, görsel ve estetik ölçütleri de farklılaşıyor ve evriliyor. Bir yandan çocuk edebiyatının yaşı küçülürken, öte yandan bu alan giderek “medyatik”leşiyor. Bu çok yönlü kuşatmaya karşın çocuk edebiyatı, ana dili öğretimi, okuma kültürü kazandırma, edebiyat okuru yetiştirme ve sanat eğitiminde başat kaynak durumuna gelmesi daha da belirginleşiyor. Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı’nda edebiyat ve çocuk edebiyatı, Türk çocuk edebiyatının gecikerek gelişmesi, modern çocuk edebiyatı kültürü, çocuk edebiyatı yazarlığı, çocuk edebiyatında kanon tartışmaları ile çocuk edebiyatındaki değişimi yorumluyor.
Tanıtım Metni