Deprem gibi doğal afetler, yalnızca fiziksel yıkımlara değil aynı zamanda derin duygusal ve zihinsel olumsuz etkilere yol açmaktadır. Çocuk edebiyatı; şiddetin önlenmesi, afetlere karşı bilinç oluşturulması ve geleceğe yönelik adımlar atılması gibi konularda önemli bir rehberlik sunar. Aynı zamanda bu alan, bireylerin duygusal ve sosyal gelişimine katkı sağlayarak hem bireysel hem de toplumsal düzeyde olumlu dönüşümlere zemin hazırlar. Öte yandan nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin; bu tür krizlerle başa çıkmalarında çocukların duygu ve düşüncelerine rehberlik ederek onlara çevre ve afet bilincini etkili bir şekilde kazandırdığı bilinmektedir. Bu anlayışla 31 Ocak-2 Şubat 2024 tarihlerinde TÜBİTAK 2237A desteğiyle gerçekleştirilen “Çocuk Edebiyatıyla Çevre Bilinci Kazandırma” projesi, Türkçe öğretmenleri ve öğretmen adaylarına yönelik üç günlük yoğun bir eğitim sunmuştur.
Bu proje, sanat ve bilimin yardımıyla çocukların duyarlılık ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirme, aynı zamanda afetlere karşı toplumsal bilinç oluşturma güdüsüyle gerçekleştirilmiştir. Deprem temalı bu çalışmalar, nitelikli çocuk edebiyatı ürünleri ve uygulama etkinlikleriyle çocukların kaygılarını azaltmayı, dayanıklılıklarını artırmayı ve geleceğe duyarlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Proje sürecinde üretilen fikirler ve eğitim araçları, daha fazla kişiye ulaşması adına bir kitapta toplanmıştır.
Bu kitap, toplumsal duyarlığı artırarak sağlam bir gelecek inşa etmek için çocuk edebiyatının dönüştürücü gücünü ortaya koymaktadır.
Baskı Sayısı | 1. Baskı |
Baskı Yılı | Aralık, 2024 |
Boyut | 13,5x21,5 |
Sayfa Sayısı | 250 |
Yazar | Ayşe Özgül İnce Samur
,
Behiç Ak
,
Canan Aslan
,
Erhan Şen
,
Gülten Dayıoğlu
,
Güneş Gülten Dayıoğlu
,
Mavisel Yener
,
Mehmet Ali Bahar
,
Okan Bilgin
,
Ömür Kurt
,
Sedat Karagül
,
Sedat Sever
,
Şükran Dilidüzgün |