Türk S/sağır ve işitme engelli çocukların çocuk yazınına engelsiz erişimini Ana Dili İşaret Dili Olan Çocukları Türkçe Çocuk Edebiyatı Yazarlarının Eserleriyle Buluşturmak İçin Pilot Proje çıktısından hareketle ele alan bu kitabın amacı, farklı uzmanlık alanlarını ve disiplinleri bir araya getiren söz konusu projeyi geniş kitleye erişebilir kılarak bu alanda yapılacak olası çalışma ve araştırmalara bir referans ve kılavuz oluşturmaktır. Geniş toplum için üretilen çocuk yazını eserlerinin S/sağır ve işitme engelli çocuk alıcılar için erişebilir hale getirmek çocuğun işiten akranlarıyla iletişim kurmasına, eğlenirken yeni kavramlar öğrenmesine, işiten toplumun kültürel içeriğine erişmesine olanak sağlamaktadır. Diğer taraftan bu unsur BM Çocuk Hakları Sözleşmesi’nde yer alan kapsayıcı eğitim ilkesinde de belirtildiği üzere çocuğun en doğal hakkıdır. Türkiye’de çok heterojen bir grup oluşturan S/sağır ve işitme engelli çocukların gerçekliği ve dilsel beceri gelişimi işiten çocuklarınkinden farklıdır. Genellikle kaynaştırma eğitimiyle işiten çocuklarla aynı grup içinde yer almaları bu çocukların okuma ve yazma edimleriyle kültürlenmeleri süreçlerini olumsuz etkilemektedir. İşiten çocuklarla aynı toplumda yaşayan S/sağır ve işitme engelli çocukların öğrenme materyallerine eş erişimini sağlamak işaret dili çevirisi ve alt yazı gibi engelsiz erişim için çeviri türleriyle mümkündür. Bu kitap, her çocuğun profiline ve erişim ihtiyaçlarına göre erişilebilir kaliteli çocuk yazınının çocuğun hayatına dahil edilmesinin onlar üzerinde olumlu ve kalıcı bir etkiye sahip olabileceğini vurgularken kitap ve yazının S/sağır ve işitme engelli çocukların yazınsal ve insanî estetik birikimine katkıda bulunarak dünya ve hümanizma bilgisini arttıran en önemli araç olduğunu söz konusu proje döngüsünden hareketle somut bir şekilde ortaya koymaktadır.
Tanıtım Metni