Psikolojik danışman Umut Akyüz Çerezci, bu sefer bir değil birden çok çocukla olan deneyimlerini, 28 yıllık bilgi ve birikimini aktarmak için karşımıza çıkıyor.
Kitap, doğa sevgisinden, çocuk sevgisinden ve öğrenmenin AN’larda tecrübe edilmesinden beslenerek ortaya çıktığını ilk satırlarından itibaren tüm samimiyetiyle bize hissettiriyor. Bu AN’ların muhteşem fotoğrafları ise kitapta dile gelenden çok daha fazlasını anlatıyor.
Umut Akyüz Çerezci, çocuklar için/ile yaptığını en iyi anlatacak olanın aslında “program tasarlamak-uygulamak” değil, “hikaye oluşturmak-yaşamak” olduğunun altını çiziyor. Programına ismini vereni ve felsefesini yine bir hikaye ile, kendi çocukluğunda yaşadığı hoş bir anısını dile getirerek bize anlatıyor ve adeta bizi “anlam” üzerinde düşünmeye davet ediyor.
Kitabın bölümlerine baktığımızda ilk bölümde Çerezci’nin sadece çocuk’a dikkat çektiğini, bize “çocukları” ve “çocukluğu” tanıttığını, anlattığını belki de hatırlattığını görüyoruz.
İkinci bölümde gönüllülük, güvenlik, mahremiyete saygı, grup etkileşimi ve yaşayarak öğrenme’nin anlatıldığı öğrenme ortamı oluşturmanın temel ilkelerini paylaşıyor.
Üçüncü bölümde, Hazırlanma, Karşılama, Çember, Atıştırma, Kitap, Etkinlik, Paylaşım, Değerlendirme ve Kayıt zamanları gibi programın önemli anlarını, öğrenme deneyimlerini gözümüzün önünde canlandırmamızı sağlıyor. Dördüncü bölümde ailelere odaklanarak, ailelerle saygı, güven, kabul ve işbirliği zemininin nasıl oluşturulacağını, beşinci bölümde ise çocuklar için/ile çalışan profesyonellerin (büyüğün) niteliklerine yer veriyor. Son bölüm, malzemesinden okuma önerilerine kadar adım adım tarif edilmiş birbirinden yaratıcı ve eğitici etkinlik içeriyor.
Çocuklarla Yaşayarak Öğrenmek sadece çocuklar için/ile çalışan profesyoneller, anne-babalar için değil çocukların dünyasını ve yaşayarak öğrenmeyi keşfetmek, öğrenmek isteyen tüm büyüklerin gönlünde yer edecek gözüküyor.
Basım Yılı | 2020 |
Baskı Sayısı | 1 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 2. Hamur |
Sayfa Sayısı | 272 |
Yazar | Umut Akyüz Çerezci |