İsviçreli eğitimbilimci, tıp ve felsefe doktoru Hans Zulliger (1893-1965); Rorschach Yöntemi'nden Z Testi adı verilen, meslek ve öğrenci seçiminde tanınmış bir yardımcı araç olan testi geliştirmiştir. Suçluyu yıldırmak, yaptığını ödetmeye yönelik cezalandırma yönteminin yerine suçluları suçsuz yaşama yönlendirecek daha sağlıklı, etkin ve uygar yöntemlerin bulunduğunu savunan Zulliger, çocuk ruhbiliminin öncüsü sayılmaktadır. Ruhsal çözülmenin gelişmesine büyük katkılarda bulunan yazar, çocuklarda suçluluğa yönelmenin yanlış eğitimden ya da çevreden kaynaklanan kötü eğilimlerin sonucu oluştuğunu ileri sürerek sağaltımın aynı biçimde ortadan kaldırılabileceğini; yani eğitimin çocuklarda suç işleme eğilimlerini nasıl yokettiğini açıklıyor yapıtlarında. Sağlıklı ve hasta, normal ve sorunlu çocuklarla kırk yıl gibi bir süre düşüp kalkmam, bende küçüklerimizi çokluk yanlış anladığımız ya da hiç anlamadığımız, çünkü onlardan başka türlü düşünüp başka türlü kavradığımız, onların nasıl düşünüp kavradıklarını bilmediğimiz gibi bir kanının uyanmasına yol açtı. Çocuksal düşüne ve çocuksal dünya görüşü üzerinde edinebildiğim az buçuk bilgiden birazını şimdi burada okuyuculara sunmaya ve bunlara dayanarak çocuk psikoterapisi konusunda bazı düşünce ve kanıları öne sürmeye çalışacağım. Tanıtım Metni