Kuşkusuz daha önceleri de vardı Seyyit Nezir. Niye farkına varmamışım şiirinin peki? Okur, hele şiirsever okur, arayıcı-bulucu olmalı. İyi şiiri, iyi şairi arayıp bulmak zordur; ülkemizde herkes şiir yazıyor, herkes şiir söylüyor. Hamurumuzda, geleneğimizde var bu. Ölçülü biçili, tartılı şiir diye bir şey varsa eğer, işte o ölçülü biçili, tartılı şiire örnek. Duyarlılığı, içeriği, kelimeleri seçişiyle onları bir bir yerlerine oturtuşu, yüklediği anlam zenginliği (hamallığı değil), bir geçmişin zaman deyiş ustalığına uzanışı, yanı sıra bunu şiirine özümsetme çabası ilginç. Tarık Dursun K.
Çağrışım zenginliği içinde yitirilmeyen omurgayı, ana imgeyi naklaş ustalığıyla okura taşıyan ritmik yapı, şiirin bütünü oluştuğunda okurla buluşabiliyor "Mor ve Gülistan"da. Kendini yoğun bir imge sağnağı altında bulan okur, neredeyse ıslanmaktan keyif alır; şiirle, yolunu şaşırmadığı bir geziye çıkar: kasabalardan ülkeye, dünyaya doğru. Günümüzde, temanın imgeyle boğularak silindiği şiirlere bakıldığında, çağrışım selinin Seyyit Nezir'de bereket kaynağı olduğunu görüyoruz.
Basım Yılı | 2000 |
Baskı Sayısı | 3 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 2. Hamur |
Sayfa Sayısı | 79 |
Yazar | Seyyit Nezir |