Felsefe, psikoloji, tüketicidavranışları ve pazarlama gibi birçok alanda kullanılan deneyim kavramı, artanrekabet ortamında göz önünde bulundurulması gereken bir konu haline gelmiştir.Tüketiciler, ürünleri sadece fonksiyonel faydaları bakımından değil, duygusalboyutlar açısından da değerlendirmektedir. Başka bir ifade ile, üründensağlanacak yarar, sadece ürünün kendisine değil, müşterinin satın alma öncesive sonrasını kapsayan süreçte elde edeceği deneyimlerine de bağlıdır. Tüketiciler tarafından yaşanılandeneyimin bütüncül bir değerlendirmesini yansıtan deneyimsel kalite, ürün veyahizmetlerin kullanılması sonucu ortaya çıkan deneyimsel değer algısınınşekillenmesinde önemli bir role sahiptir. Farklı kalite algıları farklıdeğerlendirmelere yol açabilmekte ve yaşanılan deneyime verilen değerietkilemektedir. Bu çalışmada, deneyimsel kalite ve deneyimsel değerkavramlarını açıklanmakta, bu kavramlar arasındaki ilişki incelenmekte ve fiyatadaleti kavramının aracılık etkisi ortaya koyulmaktadır.
Tanıtım Metni