Bazı düşünürlerin "fotoğraf sonrası" bazılarınınsa "devrim" olarak adlandırdığı dijital fotoğraf, hem teknik hem de kavramsal açıdan geleneksel (analog) fotoğraftan giderek uzaklaşmakta ve yeni bir anlatım türü olarak karşımıza çıkmaktadır.Dijital teknolojideki gelişmeler birçok alanda olduğu gibi reklam fotoğrafçılığı alanında da mesleki pratiklerin ve sektörel uygulamaların değişime uğramasını sağlamıştır. Dijital teknolojinin reklam fotoğraflarının biçim ve içerik oluşumuna sağladığı katkı kadar, mesleki pratikler, üretim biçimleri sosyal ve ekonomik etkilerini saptamak, dijital teknoloji ile birlikte ortaya çıkan "yeni" kavramları açıklamak, günlük hayatta sıkça karşılaştığımız (neredeyse gözümüzü kaçıramadığımız) reklam fotoğraflarının nasıl bir yapı içerisinde ortaya çıkarıldığını ve sunulduğunu anlamak için önem kazanmaktadır. Türkiye’deki reklam fotoğrafçılığı alanında az sayıdaki akademik çalışmaya ek olarak bu kitap, reklam fotoğrafçılığı mesleğini ve üretilen işleri daha yakından tanımayı sağlamayacak bir literatür oluşumuna katkı sağlamakla birlikte, dijital fotoğraf teknolojisindeki devrim olarak kabul edilen gelişmelerin etkilerinin tespit edilmesini hedeflemektedir.