Bilgi ve iletişim teknolojisinin çağa adını verecek önemde gelişmesi ve her alanda uygulanmaya başlamasıyla bilişim teknolojisinin neredeyse kullanılmadığı kuramsal, deneysel, uygulayımsal (uygulamalı) eğitim alanı kalmadı. Sosyal hizmet eğitimi de bu değişim rüzgârından etkilendi. Özellikle Türkiye'de Covid-19 pandemisinin Mart 2020'de ortaya çıkması ve 6-7 Şubat 2023 Kahramanmaraş depremleri süreçlerinde hizmet sunumları ve eğitim programları dijital platformlara aktarılmıştır. Bu süreçte öğrenciler ve öğretim elemanları çevrim içi öğretim yöntemleri ile tanışmıştır. Çağ bu şekilde dijitalleşme yönünde ilerlerken gelecekte meslek elemanı olacak öğrencilerin yetiştirilmesi için eğitim programlarının da dijital dönüşümde payına düşen değişimi ve gelişimi sağlaması beklenmektedir. Bu kitap, sosyal hizmet eğitiminde teknolojinin rolünü inceleyerek, bu alanda çalışan öğretim elemanlarının ve öğrencilerin bilgilerini güncellemeyi amaçlamaktadır.
Kitap; sosyal hizmet eğitimi veren akademisyenler, sosyal hizmet öğrencileri ve bu alanda çalışan profesyoneller için kapsamlı bir kaynak sunmayı hedeflemektedir. Bölümlerde; eğitimde teknoloji kullanımının etik boyutu, öğretim elemanlarının rol ve sorumlulukları, teorik ve uygulamalı derslerde teknolojinin çeşitli kullanımları, ölçme ve değerlendirme, farklı ülke örnekleri gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, teknolojinin sosyal hizmet uzmanlarının mesleki yaşamları boyunca öğrenimlerine katkısı da tartışılmaktadır.
Baskı Sayısı | 1. Basım |
Baskı Yılı | Ekim, 2024 |
Boyut | 16,5x24 |
Sayfa Sayısı | 300 |
Yazar | Asena Merve Türkmen
,
Aslıhan Aykara
,
Aybüke Yılmaz
,
Beyza Yılmaz
,
Buğra Yıldırım
,
Cihangir Karakaya
,
Gökhan Yanar
,
Hakan Coşkun
,
Hande Albayrak
,
Mehmet Can Aktan
,
Meryem Gül
,
Murat Bozan
,
Mustafa Emin Akçin
,
Nurullah Çalış
,
Oğuzhan Zengin
,
Ramadhan Shabani |