Elektronik ticaret, XX. yüzyılın son döneminde bilgi ve iletişim teknolojilerinde
yaşanan hızlı değişim ve gelişmelere paralel bir şekilde ve giderek
artan bir ölçüde dünya genelinde tartışılan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır.
Piyasalardaki liberalizasyon ve globalleşme elektronik ticaretin
hızlı yükselişinin başlıca sebepleridir.
Elektronik ticaret çok yeni olmamakla birlikte özellikle son yıllarda geçirdiği
büyük aşama ile XXI. yüzyıl ekonomisini şekillendirecek temel etken
olarak karşımıza çıkmaktadır. Uluslararası rekabette üstünlük sağlayanlar,
iletişim ve bilgi teknolojilerini yoğun olarak kullanan kesimlerdir. Bilimsel
araştırmalardan elde ettikleri sonuçları ekonomiye kazandıran bu kesimlerin
uluslararası pazarda rekabet üstünlüğüne sahip olmaları ise kaçınılmaz bir
geçekliktir.
İnternetin ticari ürünleri satmada kullanımı, ilk başta “belki olabilir” türünden
ve süslü web sayfalarından oluşan birtakım denemelerden ibaret
iken Amazon.com, Dixons, Yahoo gibi örnekle...