"E-ticaret"teki dönüşüm, "2.0"ın da ötesine "3.0"a doğru evrilmeye başlamıştır. Hem ticaretin hem alışverişlerin, sosyal ve mobil platformlar aracılığıyla her yerden kolaylıkla yapılabilmesiyle ve meta dünyalara dair yeni gelişmelerle farklı bir boyuta taşınacağı aşikardır. Bizleri, büyüleyici, fantastik ve ilginç deneyimlerin yaşanacağı bir fenomen/dönem beklemektedir.
Web 2.0, sosyal medya, sosyal ağlar ve benzerleri sosyal bilişim kavramını ortaya çıkararak sosyal ticareti ve mobil ticareti yaygınlaştırırken beraberin-de yeni e-ticaret iş modellerini karşımıza çıkarmaktadır. Bu kitap, Web girişimcilerinin, işletme yöneticilerinin, pazarlamacıların ve akademisyenlerin e-ticaretteki trendler ve güncel modeller hakkında bilgi edinmesini sağlamayı, aynı zamanda yeni trendleri ve modelleri örnekleriyle değerlendirebilmelerini amaçlamaktadır.