İsimlendirmeler önemlidir ama galiba asıl önemli olan genelde sosyal bilimlerin, özelde de eğitbilimin bilgisini dikkate alan bir toplumsal ve bireysel zihin yaratabilmektir. Şurası bir gerçektir ki Türkiye, artık “eğiti işi sadece eğitimcilere bırakılmayacak kadar önemlidir” anlayışından “eğitim işi eğitbilimcilere bırakılacak kadar önemlidir” anlayışına sıçramak zorundadır. Bu kitabın bu yolda atılan adımlardan biri olmak dışında başkaca bir amacı olmadığını belirtmek gerekir. Ali Sabancı – Eğitim - Temel Kavramlar İkram Çınar – Eğitimin Tarihi Mehmet Üstüner – Eğitimin Felsefesi Erdal Toprakçı – Eğitbilim - Pedandragoji Zeynep D. Yöndem – Eğitimin Psikolojisi Meral Uras – Eğitimin Sosyolojisi Necdet Konan – Türkiye’de Eğitimin Yönetimi Esen Altunay – Eğitimin Denetimi Yılmaz Tonbul – Eğitimin Ekonomisi Kemal Kayıkçı – Eğitimin Hukuku Mustafa Ersoy – Eğitimin Teknolojisi Hasan Demirtaş – Eğitime Farklı Bakışlar
Tanıtım Metni