21. yüzyılda postmodern ve neoliberal akımların etkisi, uluslararası siyasi şoklar, göçler, ekonomik krizler, gelişen teknolojinin hayatımızı kolaylaştırmasının yanı sıra terörü ve savaşı beslemesi, pandeminin yarattığı kaos, sonrasında yeni normal olarak adlandırılan dönem ve pek çok belirsiz durum toplumları derinden etkilemiştir/etkilemektedir. Liderlik, dünyadaki tüm bu gelişmelerden bağımsız olarak değerlendirilemez. Son dönemin araştırmaları liderin kendisinden çok liderliğe odaklanmakta, liderinin “yapılacaklar” listesinden çok “olunacaklar” listesi hazırlaması gerektiğini vurgulamaktadır. Tarihsel süreçte liderliğin evrimleşmeye olan ihtiyacı hiç bu kadar güçlü hissedilmemiştir. Çünkü değişim ne kadar güçlüyse değişimi yönetmek de o kadar önem kazanmaktadır.
Küreselleşme ve eğitimin birbiri üzerindeki potansiyel etkisi ve pedagojik inovasyonu içeren bu kitapta güncel liderlik kuramlarından küresel ve inovatif liderlik tanıtılmaya çalışılmıştır. Kitabın, eğitim yöneticilerine, politika yapıcılara ve alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.