Meslektaş gözlemine dayalı mesleki gelişim yöntemlerinin son 30 yıl içerisinde eğitim alanında giderek yaygınlaştığı, ülkemizde de son 10 yıl içerisinde yapılan konuya ilişkin çalışmalarla birlikte meslektaş gözlemi temelli mesleki gelişim yöntemlerin bilinirliğinin artığı gözlenmektedir. Milli Eğitim Sistemimiz içinde öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerinde meslektaş gözlemini kullanabileceklerine ilişkin Bakanlığımızca önerilerde bulunulmakla birlikte, meslektaş gözlemi resmi ve sistematik bir şekilde okullarımızda uygulanmamaktadır.
Bu durumun nedenlerinden birisi de yöntemin ne olduğunun ve nasıl uygulanacağının eğitimciler tarafından yeterince bilinmemesidir. Bu kitabın ana amaçlarından birisi de meslektaş rehberliği yönteminin yeni bir hizmet içi eğitim modeli olarak bilinirliğini artırmak, uygulamak isteyen öğretmenler ve okul yöneticilerine detaylı bir kaynak sunarak, onlara uygulamalarında başarılı olabilmeleri için yol göstermektir.
Yapılan bu çalışma temel olarak yazarın 2014 yılında tamamlamış olduğu doktora tezinin kuramsal kısmı esas alınarak hazırlanmıştır. Bununla birlikte yapılan yeni düzenlemelerden sonra oluşturulan kitap çalışmasında, meslektaş gözlemi temelli yöntemlere ilişkin kuramsal bilgiler, son 5 yıl içerisindeki alanyazın incelemeleriyle zenginleştirilmiş; öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitimi etkinlikleri ile yetişkin eğitimi prensiplerine ilişkin yeni kuramsal bilgiler eklenmiş; meslektaş rehberliği kavramı, hizmet içi eğitim odaklı bir bakış açısıyla yeniden yapılandırılarak, meslektaş rehberliğinin ve bu süreçte yapılacak olan ders gözleminin nasıl uygulanacağı, yönteme ilişkin ön eğitimlerin öğretmenlere nasıl verileceği, ders gözleminin aşamalarında uygulayıcıların nelere dikkat etmesi gerektiği gibi konular detaylı bir şekilde yeni eklenen kuramsal bilgiler doğrultusunda yeniden açıklanmış, ayrıca kitabın sonunda yazar tarafından okullara ve öğretmenlere yönelik bir meslektaş rehberliği hizmet içi eğitim modeli örneği ortaya koyularak, ders gözlem materyalleri eklenmiştir.
Yapılan bu yeni düzenlemeler ile meslektaş rehberliğinin öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim çalışmalarında yeni bir bakış açısı içerisinde uygulanabilirliğini artırmak adına, yönteme ilişkin geniş bir yelpaze içerinde kuramsal bilgilerin yanı sıra, uygulamaya yönelik pratik bilgileri de içeren bir kitap ortaya çıkarılması hedeflenmiştir.
Baskı Sayısı | 1 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 2. Hamur |
Sayfa Sayısı | 1 |
Yazar | Ahmet Bozak |