Öğretmen yetiştirme alanının en önemli kavramlarından birisi, şüphesiz öğretmen bilgisi ve bu bilgiyi oluşturan bileşenlerin neler olduğunun belirlenmesidir. Zira bu bilginin anlaşılması ya da anlaşılmaya çalışılması özellikle eğitim fakültelerinde öğretmen adaylarına verilecek formasyonun niteliğinin nasıl olması gerektiği konusunda önemli ipuçları vermektedir. Öğretmen adaylarının eğitim fakültelerinde alan bilgisi, pedagoji bilgisi ve alana yönelik pedagoji bilgisiyle iyi donanmış olarak yetiştirilmeleri oldukça önemlidir. Ölçme-değerlendirme bilgisi de bu bilgilerden hatta belki de en önemlilerinden biridir.
Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmede kullanılan yöntemlerin amaç ve stratejilerini bilmesi ve bunları oluşturup uygulama becerisine sahip olması, fakültede kazandırılması gereken önemli bir beceridir. Ülkemizde son yıllarda uygulanmaya başlanan gerek ilkokul gerekse ortaokul ve lise programlarında; öğretmenlerden, ders anlatımlarında yapılandırmacı yaklaşımı benimsemelerini ve geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımına dayalı yöntemlerin yanında süreci de dikkate alan alternatif ya da başka bir tanımlamayla tamamlayıcı yöntemleri de kullanmaları istenmektedir. Elinizdeki bu kitap, söz konusu bu becerilerin kazandırılabilmesi amacına hizmet etmek düşüncesiyle ortaya çıkmış bir üründür.
Baskı Sayısı | 3. Baskı |
Baskı Yılı | Ekim, 2022 |
Boyut | 17x24 |
Sayfa Sayısı | 460 |
Yazar | Ayşegül Ustaoğlu
,
Bekir Kürşat Doruk
,
Berna Aytaç
,
Birol Yiğit
,
Cengiz Tüysüz
,
Erdal Tatar
,
Esen Ersoy
,
Esin Acar
,
İbrahim Bilgin
,
İbrahim Kepceoğlu
,
İdris Aktaş
,
İlyas Yavuz
,
Kibar Aktın
,
M. Diyaddin Yaşar
,
M. Emre Sezgin
,
M. Oğuz Kutlu
,
Mehtap Taştepe
,
Muhammet Özden
,
Ramazan Çeken
,
Recep Serkan Arık
,
Şadiye Korkmaz
,
Savaş Baştürk
,
Şengül S. ANAGÜN
,
Tekin Çelikkaya
,
Tuncay Canbulat |