Ticari faaliyetlerde elektronik aletlerin kullanılmasıyla beraber elektronik ticaret kavramı ortaya çıkmış, geleneksel ticarette bir dijital dönüşüm başlamıştır. Bu dijital dönüşüm; çevrimiçi pazar yerleri, internet adresleri gibi araçlarla elektronik ticaret faaliyeti taraflarının zamandan ve mekândan bağımsız bir şekilde hukuki işlem gerçekleştirmelerine imkân tanımaktadır. Ancak elektronik ortamda gerçekleştirilen faaliyetlerin denetiminin zorluğu ile elektronik ticaretin hızla değişerek gelişip farklı şekillere bürünmesi nedeniyle, üçüncü kişiler sıklıkla marka hakkına tecavüz olarak nitelendirilen fiilleri gerçekleştirip, marka sahibine zarar verebilmektedir.
Bu kitap; elektronik ticaret faaliyetleri kapsamında gerçekleşen fiilleri, 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu'nda öngörülen markanın korunması hükümleri ve marka hakkına tecavüz hükümleri açısından inceleyerek, açılabilecek tazminat davalarına açıklama getirmektedir.