Bu kitap, ‘Kürt Sorunu’nu başta dil hakları ve anadilinde eğitim olmak üzere kimlik üzerinden politika, kültür ve gündelik yaşamın çeşitli boyutlarında ele alan sosyo-pedagojik bir çalışma, bir tür eleştirel Kürdi Pedagoji. Kemal İnal, ‘Kürt Sorunu’nu öncelikle Kürtçe ve kimlik bağlamında olmak üzere, Yeşilçam’daki “kıro” arketipinden metropollerdeki “Kürt amele”ye, TBMM’de “bilinmeyen dil”den “özel Kürtçe dil kursları”na değin çok çeşitli yönleriyle ele alırken kendi Kürdi özel aile yaşamından da örnekler vererek başta “dil ırkçılığı” olmak üzere pek çok dil yasağı, önyargı ve ötekileştirme pratiklerini teorik bir analize tabi tutmaktadır. AKP döneminde Kürtçenin kamusallaşması yönünde atılan sivil adımların başına gelenleri çok dilli belediyecilik, yasaklı harfler, TRT Şeş, mahkemelerde Kürtçe savunma gibi bağlamlarda ele alan İnal, Kürtçeye dair yasak, baskı ve dışlamaların çok çeşitli örneklerini vermektedir. Kitap, bir bakıma son yirmi yılda ‘Kürt Sorunu’nun dil, kimlik ve politika boyutlarında başına gelenleri olgusal olarak açıklamaktadır. Töz Yayınevi olarak Kemal İnal’ın çalışmasının, bugünlerde yeniden çözülmesi yönünde umut ışığı yanan ‘Kürt Sorunu’nun dil, kültür ve kimlik boyutunda farklı bir açıdan ele alınması konusunda bir katkı getirdiğini düşünüyor ve geniş kitlelerce okunmasını umuyoruz.
Tanıtım Metni