Portfolyo öğrencinin, yaşadığı sistem içinde öğrendiklerinden, ilgi ve becerilerinden, sanat çalışmaları ya da fen deneylerinden ve daha pek çok şeyden bazılarını seçip anne-babasına kendi ağzı, aklı, yüreği ve bilgisiyle sunduğu ya da sergilediği bir süreçtir. Portfolyosunu ailesi ile birlikte gözden geçirerek kendisinin nasıl geliştiği yönünde bilinçlenmek, etkili bir öğrenme ortamı yaratarak çocuğun yarattığı ve yaptığı işlerle onur duymasını sağlar. Özgüvenini arttırır. Öğrenme gücünü bilinçli bir biçimde farkına varmasını sağlar. Etkin çalışmalar yapma doğrultusunda cesaretlendirir ve güdüler. Bireysel sitilini belirginleştirir.
Çocuğumuza;
»» Olumlu bir ortam yaratmak için yardım edin,
»» Konuşmayı, çocuğunuzun yapmasına fırsat verin,
»» Çocuğunuzu dinleyin.
»» Açık uçlu sorular sorarak çocuğunuzu cesaretlendirin.
(Bu çalışmayı nasıl seçtin? Onu seçme sebebin nedir? Bu çalışmadan neler öğrendin? Bu çalışmanı bize anlatır mısın? Buna benzer çalışmaları evde yapma konusunda ben sana yardımcı olabilir miyim? Nasıl yardımcı olabilirim? v.b.)
»» Çocuğunuzu başkalarıyla kıyaslamayın.
Baskı Sayısı | 1 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 2. Hamur |
Sayfa Sayısı | 1 |
Yazar | Ebru Koca , Filiz Özbek , Gülsüm Çalışkan |