Bilmenin, bilgi edinmek istemenin ve bilmeyi istemenin küçük çocuklar için doğal olduğunu biliriz ve aynı zamanda kaçınılmaz olduğunu da. Fenin doğasında da bilmek vardır ve bilgiyi keşfetmek… Üstelik fen konu ve kavramları, küçük çocuklar için oldukça ilgi çekici ve merak uyandırıcıdır. Bu nedenle erken çocukluk döneminde nitelikli bir fen eğitimi, çocukların merak ve ilgileri üzerine kurulu, soyut bilgileri somut hâle getiren ve çocukları öğrenme sürecine aktif bir şekilde dâhil ederek kalıcı öğrenmeler sağlayan bir yapıda olmalıdır. Bu öğrenme sürecinde dikkat çekmek istediğimiz yöntemlerden biri dramadır. Küçük çocuklar; kendilerine aktif ve yaratıcı olma olanağı verdiği, çözülecek bir problem sunduğu, bireysel olarak araştırmaya teşvik ettiği; düşünce, duygu ve hayallerini ifade etmelerini desteklediği ve yeni bir şeyler keşfetme olanağı sağladığı için drama yöntemi ile bütünleştirilmiş fen etkinliklerinde eğlenerek öğrenirler.
Bir rehber niteliği taşımasına özen gösterdiğimiz, erken çocukluk döneminde fen eğitimi ve drama yöntemine ilişkin teorik bilgiler ile bu bilgilerin uygulamaya dönüşümünü içeren bu kitapta aşağıdaki başlıklar yer almaktadır:
Temel Kavramlar
Fen Eğitiminde 4N: Ne, Niçin, Nerede, Nasıl?
Hayalden Hayata… Drama
Etkinlik Örnekleri
Kitabı okuyacak ve etkinlikleri uygulayacak olan herkesin erken çocukluk döneminde fen eğitimini, drama yönteminin etkileşimli uygulamalarıyla bir adım daha öteye taşıyacağına yürekten inanıyoruz. Kitabın, kıymetli meslektaşlarımız olan okul öncesi öğretmenlerine/öğretmen adaylarına, erken çocukluk eğitimi alanının değerli araştırmacılarına, kıymetli ebeveynlere, sevgili çocuklarımıza ve tüm ilgililere katkı sağlaması dileklerimizle...