SUNUŞ
Sabun köpüğü baloncuklarının uçuşunu, çeşitli kaplara su doldurup boşaltarak
suyun akışkanlığını, kardan adamın güneş ışınlarıyla eriyişini vb. olayları gözleyen
çocuklarımız bu ilk oyunlarıyla ilk meraklarını, ilk sorularını sorarak bilimsel
düşünme süreçlerini başlatmış olurlar. Bu süreç içerisinde onları pozitif olarak bilgilendirmek
çağdaş eğitimin zorunluluğunda yetişkinlerin sorumluluğundadır.
İçinde bulunduğumuz çağ teknoloji ile bütünleşmiş bilimin yeryüzünde egemenliğini
sürdürdüğü bir çağdır. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri yakından
izleyerek onlardan yararlanma çağdaş toplum olmanın olmazsa olmazıdır.
Teknoloji insanların gereksinimlerine paralel olarak alet yapabilme ile başlamıştır.
İnsanlar taş devrinde taşları yontarak, maden devrinde çeşitli madenleri kullanarak
yaşantılarını kolaylaştıracak araçlar geliştirmişlerdir. O günden bugüne teknoloji
artarak artan bir hızla ilerlemiş ve tarih içinde teknoloji çağlara yön vermiştir.
Tüm bu süreçler içinde doğanın sunduğu bilim, teknolojinin yararlandığı temel
kaynak olmuştur. Örneğin; insan ve hayvanların göz yapısından yola çıkarak
optik aletler geliştirilmiş, fotoğraf makineleri, kamera, projeksiyon vb. cihazlar
üretilmiştir. Doğadaki elementler, maddenin yapısı, elektronlar, moleküler yapı,
bilimsel araştırmalara kaynak olurken teknolojik gelişmelere yol açmış; teknolojik
gelişmeler de bilimsel araştırmalar için uygun koşullar hazırlamıştır.
Böylece insanoğlu yeryüzüne sığmaz hale gelmiş, uzaya açılmış, bireylere ve
toplumlara da bu hızlı gelişime ayak uydurma zorunluluğu getirerek bir noktada
da dünyayı geri döndürülemez şekilde tüketmeye başlamıştır. Günümüz
modern teknoloji ve bilim dünyası enerji kaynaklarının yenilenebilir şekilde dizaynını
savunmaktadır.
Teknoloji bugüne kadar insan yaşamını kolaylaştırmak için vardı hep var olacak,
ancak bundan sonraki yıllarda dünyayı tüketmeden gelişimini sürdürmek zorundadır.
Çünkü başka dünya yoktur.
Hazırlamış olduğumuz bu kitap çocuklarımızı erken yaşta teknoloji ile tanıştırmayı,
farkındalık kazandırmayı, bilimsel düşünmeye, doğaya ve doğal olaylara ilgilerini çekmeye,
yeni tasarımlar üretmeye ve sorgulamaya yönlendirmeyi amaçlamaktadır.
Tüm çocukların, öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin, eğitimin içinde bulunan yetişkinlerin,
bu çalışmalardan yararlanacaklarını ümit ediyor ve başarılar diliyoruz.
Öğr. Gör. Asiye PERVAN KARADAĞ
Nazlı PATIR