Bu kitap, Estonya'nın yüksek yoksulluk seviyelerine rağmen eğitim sistemini dönüştürerek Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'nda (PISA) nasıl Avrupa'nın en iyi performans gösteren ülkesi haline geldiğini incelemektedir. Bu ilgi çekici anlatı; eşitlik, kapsayıcılık, öğrenci özerkliğinin yanı sıra öğretmen ve okul liderinin mesleki uzmanlığını, özerkliğini ve sorumluluğunu teşvik eden toplumsal ve eğitim politikalarını içeren yüksek performanslı, yüksek eşitlikçi bir eğitim sistemi oluşturmak için kullanılan reformları, hataları ve çıkarılan dersleri ortaya koymaktadır. Sınav sonuçlarının yanı sıra iyi oluş, özerklik ve bağlılık algıları gibi çok çeşitli verilere kolay erişimin iç ve dış hesap verebilirliği nasıl geliştirdiğini ve kolektif paydaş etkinliğine nasıl katkıda bulunduğunu ortaya koymaktadır. Estonya ve diğer ülkelerde yapılan araştırmalara dayanan bu kitap, eğitimciler, yöneticiler, akademisyenler, üniversite öğrencileri, değişim temsilcileri ve okul sisteminin iyileştirilmesiyle ilgilenen ebeveynler için ideal bir okuma kitabıdır. Eşitlik, hakkaniyet ve kapsayıcılık Estonya eğitim sisteminin temel unsurları olduğundan, bu kitap sosyal adalet, kapsayıcılık ve çeşitlilik alanlarında çalışanların da ilgisini çekecektir.
Tanıtım Metni