Sınıf yönetimi, öğrenme için uygun ortamın, iklimin oluşturulması ve sürdürülmesi olarak tanımlanabilir. Sınıf yönetimi, sınıf ortamından bireyin psikolojik özelliklerden ve sınıf dışı etkinliklerden de etkilenir. Bu yüzdende sınıf yönetimi bazı güçlükler içerir. Ancak etkili sınıf yönetimi eğitimi almış ve öğrendiklerini uygulayabilen öğretmenler bu sorunları önceden kestirip gerekli önlemi alabilirler. Bu kitap öğrenci merkezli bir eğitim ortamında öğretmenin sınıf yönetimine ilişkin duruşunu tanımlamaktadır. Ayrıca, öğrencinin aktif olduğu bir ortam düşünülerek, öğretmenlerin kazanması gereken etkili sınıf yönetimi becerilerini tanımlamaya çalışılmıştır. Konu BaşlıklarıDoç. Dr. Hasan Demirtaş, Sınıf Yönetiminin TemelleriDr. Ali Taş, Sınıf Yönetimini Etkileyen EtkenlerYrd. Doç. Dr. Erkan Tabancalı, Sınıf Ortamının Fiziksel ÖzellikleriDoç. Dr. Şükran Tok, Öğretimin YönetimiYrd. Doç. Dr. Turan Akman Erkılıç, Zaman YönetimiProf. Dr. Ekber Tomul, Sınıfta Öğretmen – Öğrenci İletişimiProf. Dr. Ruhi Sarpkaya, Sınıfın İlişki Düzenini OluşturmaProf. Dr. Ali Rıza Erdem, Sınıfta GüdülemeDoç. Dr. Kazım Çelik, Disiplin Oluşturma ve Kural GeliştirmeDoç. Dr. Tuncay Akçadağ, Sorun Davranışların YönetimiYrd. Doç. Dr. Abidin Dağlı, Özel Grupların Yönetimi
Tanıtım Metni