Türkçe öğretimi alanı kendi içinde edebiyat, eğitim bilimleri, genel kültür, dilbilim gibi birçok alanla iç içedir. Bu alanların birçoğu Türkçe eğitimine kaynak teşkil ederken eğitim bilimleri, öğretimin nasıl yapılandırılacağı konusunda bir alt yapı sağlar. Bu nedenle eğitim bilimlerindeki ve özellikle öğrenme kuramlarındaki gelişmelerin Türkçe öğretiminde somutlaştırılmasının, Türkçe öğretiminin niteliğini yükselteceği düşünülmektedir.
Bu kitabın ortaya çıkış amacı, çağdaş kuram ve yaklaşımları uygulama temelli bir yöntem olarak Türkçe öğretimi alanında işe koşmaktır. Kitap içindeki ders planları ve etkinliklerle öğrenme ortamlarının zenginleştirilmesi hedeflenmiştir. Bu uygulamalarda yazarlar, her öğrencinin öğrenme ihtiyacının farklılığına dikkat çekmişlerdir. Böylece, sınıf öğretmenliği ilk okuma yazma öğretiminden ilkokulda yabancılara Türkçe öğretimine; ana dili Türkçe öğretiminden yabancı dil olarak Türkçe öğretimine kadar Türkçe öğretiminin her aşamasında çalışan veya öğrenim gören paydaşlara zengin bir içerik sunulmuştur. Kitabın bu içeriğiyle öğretmenlerin/öğretmen adaylarının kendilerini mesleğe hazırlamada ve geliştirmede, bu alanda çalışan bilim insanlarının farklı bakış açısı kazanmalarında temel eserlerden biri olacağı düşünülmektedir.
Baskı Sayısı | 1. Baskı |
Baskı Yılı | Ekim, 2022 |
Boyut | 16,5x24 |
Sayfa Sayısı | 458 |
Yazar | Aybala Çayır
,
Bilge Bağcı Ayrancı
,
Cansu Aksu Raffard
,
Demet Kardaş
,
Duygu Ak Başoğul
,
Esra Nur Tiryaki
,
Ezgi İnal
,
Halil Erdem Çocuk
,
Halilibrahim Kabadayı
,
Hatice Değirmenci Gündoğmuş
,
İlke Altuntaş Gürsoy
,
Kürşat Karasolak
,
Meral Doğru
,
Merve Müldür
,
Pınar Kanık Uysal
,
Serkan Furtun
,
Taşkın Soysal
,
Tuğba Yanpar Yelken
,
Yunus Emre Çekici
,
Zeliha Aydın |