Bu kitap, sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adayları için hazırlanmış olup onları fen ve fen öğretimine ilişkin temel ve güncel yaklaşımlar hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, gerek Fen Bilimleri dersi ilkokul programının gerekse Yükseköğretim Kurumu tarafından yapılan güncellemeler sonunda 2018 yılında uygulamaya konulan sınıf öğretmenliği lisans programının içeriği ve kapsamı göz önünde bulundurularak kitabın içeriği belirlenmiştir. Kitaptaki bölümler Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı'nın 5. yarıyılında, alan eğitimi koduyla verilen “Fen Öğretimi” dersinin YÖK Kur tanımı baz alınarak oluşturulmuştur. Aynı ismi taşıyan bu eser, 11 bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler sırasıyla; “Fen ve Fen Eğitimine İlişkin Temel Kavramlar; Fen, Teknoloji, Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Yöntemin Özellikleri, Fen ve Teknoloji Okuryazarlığı, Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre İlişkileri, Fen Alanına Yönelik Tutumlar, Fen Öğretiminin Amaçları, Fen Öğretiminin Türkiye ve Dünyadaki Tarihsel Gelişimi, Yapılandırmacı Yaklaşım ve Fen Öğrenme, Bilişsel Gelişim ve Fen Eğitimi, İlkokul Fen Programının Özellikleri ve Diğer Derslerle İlişkisi, Bilimsel Süreç Becerileri, Geliştirilmesi ve Örnek Uygulamalar” şeklinde olup ilkokulda fen öğretimine ışık tutacak bilgiler ve örnek etkinlikler içermektedir.
Kitabın, sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adayları için yol gösterici olması ve ilkokul fen bilimleri dersinin işlenmesine katkı sağlaması beklenmektedir. Tüm okuyuculara faydalı olması temennisiyle…
Baskı Sayısı | 1. Baskı |
Baskı Yılı | Mayıs, 2020 |
Boyut | 16x23,5 |
Sayfa Sayısı | 336 |
Yazar | Aysun Öztuna Kaplan
,
Behiye Akçay
,
Canan Laçin Şimşek
,
Deniz Sarıbaş
,
Devrim Güven
,
Ebru Zeynep Muğaloğlu
,
Ganime Aydın
,
Gülbin Özkan
,
Hakan Akçay
,
Hasan Özgür Kapıcı
,
Hatice Mertoğlu
,
Hikmet Sürmeli
,
Mehpare Saka
,
Murat Genç
,
Ünsal Umdu Topsakal |