Dizi ve animasyon filmleri, son yıllarda ülkemizde değerli bir sektör haline gelmiş ve bu sektöre olan ilgi günden güne artmaktadır. Bu hususta hem iç pazar büyümüştür hem de üretilen değerlerin ihracatı artmıştır.
Dizilerin ve animasyon filmlerinin en önemli unsurlarının başında gelen karakterler, önemli bir ticari potansiyel barındırmaktadır. Bu fikri varlıkların ticari potansiyelinin tam olarak değerlendirilmesi, tabi oldukları hukukun tespitine, bilinmesine ve uygulanmasına bağlıdır.
Karakter ürünleştirmesi, sıklıkla kullanılan bir pazarlama yöntemi haline gelmesi ile birlikte popüler dizi, film veya çizgi romanlardan tanıdığımız karakterler, çevremizdeki birçok ürünün üzerinde yer almaya başlamıştır. Mevzuatta doğrudan bir karşılığı olmayan karakter ürünleştirmesinin fikri mülkiyet hukuku çatısı altında korunacağı kabul edilmektedir. Buna göre karakterlere ilişkin oldukça geniş bir koruma yelpazesi mevcut olup, genel olarak eser, marka, tasarım veya haksız rekabete ilişkin hükümlere göre korunabileceklerdir.
olayısıyla karakterler üzerindeki tasarruflar da yine aynı hükümlere uygun olarak yapılacaktır.
Bu çalışmada, öğretideki görüşler ve uygulamadaki yansımaları ile birlikte karakter ürünleştirmesi ele alınmıştır.