Küreselleşen dünyada uluslararası öğrencilerin sayısındaki artışlar dikkat çekicidir. Türkiye’de uluslararası öğrenci hareketliliği zaman içerisinde artış göstermiş, özellikle son yıllarda uluslararası öğrencilerin yoğun şekilde tercih ettiği bir ülke konumuna ulaşmıştır. Bu süreçte uluslararası öğrencilere önemli imkânlar sunulsa da gerek ilgili literatür gerekse de gündelik hayata dair pratikler uluslararası öğrencilerin farklı sorunlarla karşılaşabildiğini göstermektedir. Bu sorunlar üst başlıkta uyum, dışlanma hissi gibi problemlerdir. Bu çalışma Gaziantep Üniversitesi örneğinden hareketle Afrikalı öğrencilerin mekân, toplum ve akademik deneyimlerini araştırmakta ayrıca ilgili literatürde tartışılan sorunsallıkların Gaziantep örneğinde belirip belirmediğini tartışmaya açmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda çalışmada Gaziantep Üniversitesinde eğitim-öğretim faaliyetine devam eden farklı Afrikalı ülkelerine mensup öğrencilerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Böylece mevcut durum analizi yapılmış ve sonraki araştırmalar için önemli bir veri kaynağı oluşturulmuştur.