Halka ilişkilerin felsefi ve toplumsal boyutlarını inceleyen çalışmalar ağırlıklı olarak yurt dışında bulunmaktadır. Ülkemizde bu tür kitaplar maalesef fazla bulunmamaktadır.
Bu kitap, ülkemizdeki “Halkla İlişkiler”in tarihçesini ve özellikle de Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet sonrası dönemde mevcut iktidar aktörlerinin ve şirketlerin halka ilişkiler politikalarını ve yapılan uygulamaları irdelemektedir.
Eserde, yüzlerce belge, geçmişten günümüze yayınlanan gazetelerin taranması, bu taramalarda elde edilen örnek uygulamalar ve konunun uzmanları ile yapılan derinlemesine görüşmelerle Türkiye’deki halkla ilişkiler uygulamaları ve bu uygulamaların davranışsal yönü ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.
Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişiminin siyasi, ekonomik, sosyal ve teknik şartlarla nasıl şekillendiği okuyucuya sunulmuştur. Bu yönüyle çalışma Türkiye tarihinin halkla ilişkiler uygulamalarıyla ele alındığı, araştırmacılar için önemli bir kaynak kitap olacaktır.