Ergenlik, hem yetişkin hem de ergenlerin hayatlarında önemli bir yere sahiptir.Bir tarafta "Eskiden ergenlik diye bir şey yoktu” düşüncesinin hâkim olduğu, yetişkin sorumluluklarını çok erken yaşlarda üstlenmiş üst kuşak ile "Ergene nasıl davranmalıyım?” arayışıyla çeşitli kaynaklara ulaşmaya çalışan orta kuşak yer alırken diğer tarafta değişen kendilerine alışmaya ve kendilerini anlamaya çalışan, dünyanın merkezinde olduklarını düşünen ergenler yer almaktadır.Ergenlik sakin geçebileceği gibi farklı risklerle karşılaşılıp mücadele edilmesini de gerektirebilen, yoğun çalkantılı bir yolculuk olabilmektedir. Ergenlikle ilgili kitapların çoğu gençlerin karşılaştığı sorunları ve yetişkinlerin bu sorunların çözümüne nasıl yardımcı olabileceklerini vurgulamaktadır. Ergenlik döneminde sorun çözümüne odaklanan kaynakların fazla bulunması aslında gençlerin büyük çoğunluğunun ihtiyacının ne olduğunu ifade etmektedir: normal ve sağlıklı gelişim. Hazırlanan kitap, bu ihtiyacı karşılama girişimidir. Ergenlik döneminde meydana gelen değişiklikleri ve ergenlerin sağlıklı gelişiminin nasıl desteklenebileceğini açıklamaktadır.Bu kitabın temeli, tümü bilimsel araştırmalarla desteklenen birkaç anahtar fikre dayanmaktadır: 1) ergenlik kargaşa değil fırsat zamanıdır, 2) ergenin normal ve sağlıklı gelişimi uygun şekilde desteklenmelidir, 3) ergenler öğrenme ve deneyim yoluyla olumlu özellikler geliştirirler ve 4) çevresinde bulunan yetişkinler, ergenlerin başarılı bir şekilde yetişkinliğe geçmesine yardımcı olmada temel ve önemli bir rol oynamaktadır.Bu fikirlerin hayata geçirilebilmesi için öncelikle ergenlik döneminin gelişim özelliklerini anlatarak ergenleri tanıtalım istedik. Sağlıklı ergen gelişiminin desteklenebilmesi için ergenlerin yeterlilik, güven, bağlanma, karakter ve önemseme değerlerini deneyimlemesi, öğrenmesi ve uygulaması için fırsatlar yaratılması gerekmektedir. Ergenleri tanıdık ve anladıktan sonra bu fırsatları oluşturmak hepimizin ortak görev ve sorumluluğu. Keyifli okumalar.Dr. Öğr. Üyesi Alev Üstündağ
Tanıtım Metni