21. yüzyıl, herkesin üzerinde anlaştığı Küreselleşme Çağı gibi görünse de, aslında Küresel-Yerel (Glokalleşme) çağıdır. Dünya daha önce de küreselliği birkaç defa yaşamıştır. 21. yüzyıl küreselleşmesini kusursuz kılan: yerellik payandasına dayanmasıdır. Bu dayanak hem onu daha güçlü kılmakta, hem de muhalefetini kendi içine katabilmesini sağlamaktadır.
Bir sosyolojik olay, olgu, değişim ve dönüşüm önce kendini semboller alanında gösterir. Küreselleşmenin dayanağı olan yerelliği özellikle kapitalizmin sanat formu olarak adlandırılan ve artık duyuru niteliğini çoktan yitiren, büyük bir ağlar ağı biçimi kazanan reklam içerisinde işlenmesi; bir çağın açılıp, diğerinin kapandığının da en somut bilgilerini bize vermektedir.
15 yıl önce yapılan bu analiz: dünyada ve ülkemizde olan ve olabilecek birçok dönüşümün izlerini taşıması ve yapılan öngörünün de geçen zaman içinde gerçeğe dönüşmesi açısından bir kanıt niteliğindedir. Göstergelere bakarak hem evrensel sistemin nasıl kurulduğu ve seyri, hem de göstergeleri en kapsamlı okumanın yöntemi bu araştırmada sunulmaktadır.
Basım Yılı | 2019 |
Baskı Sayısı | 1 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 2. Hamur |
Sayfa Sayısı | 182 |
Yazar | Murat Şekertürk |