Erken okuryazarlık, çocukların okul öncesi dönemde edinmeleri gereken temel bilgi, beceri ve tutumları kapsayan kritik bir gelişim alanıdır. Çocukların farklı gereksinimlerine göre şekillenen kapsayıcı bir yaklaşımla yürütülen erken okuryazarlık çalışmaları, bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulmasını ve uygun müdahale yöntemlerinin belirlenmesini gerektirmektedir. Görme yetersizliği olan çocuklar için bu süreç yalnızca daha fazla önem gerektirmekle kalmaz, aynı zamanda erken müdahale ve uygun öğretim yaklaşımlarının titizlikle planlanmasını da zorunlu kılmaktadır. Görme yetersizliği durumu, çocukların okuma yazma öncesi becerileri doğal yollarla edinmelerini zorlaştırmakta; bu durum, çevresel uyaranlardan yeterince yararlanamama, sembolik ilişkileri kurmada güçlük yaşama ve yazılı materyallere erişimde sınırlılık gibi çeşitli güçlüklere neden olmaktadır. Bu kitabın temel amacı; görme yetersizliği olan çocukların erken okuryazarlık becerilerini ailelerin etkin rolü ve desteğiyle güçlendirmektir. Kitap, ev ortamında rahatlıkla uygulanabilecek pratik stratejiler ve etkinlik önerileri sunarak ailelerin, çocuklarının gelişim süreçlerine aktif katılımını sağlamayı hedeflemektedir.