Bu kitap Türk eğitim sisteminin güncel sorunlarını ele almak için hazırlanmıştır. Eğitim bilimlerine ilişkin köşe yazılarının bulunduğu bu kitabın önemli bir boşluğu dolduracağı beklenmektedir.
Zira, Türkiye'de eğitimin güncel eğitimine ilişkin yazıların yetersizliği bilinen bir gerçektir. Bu nedenle, başta eğitimciler olmak üzere okuyucuya yararlı olacağı düşünülmektedir.
Kitaptaki köşe yazıları ulusal gazete ve haber sitelerinde yayınlanan köşe yazılarında eğitim yönetimi, eğitim sosyolojisi, psikolojik danışma ve rehberlik konuları öncelikle ele alınmaktadır.
Ayrıca; kitabın yayınlanması ile yönetim konumundaki bulunan ilgililerin dikkati çekmek diğer amaçlardan biridir. Bu nedenle, kitap kaynak özelliğini de taşımaktadır.