İnovasyon; dilimizde “yenilik”, “yenileşme”, “yenilikçilik” gibi kavramlarla karşılık bulsa da, bu sözcükler gerçek anlamını ortaya koyamamaktadır. Bu sebeple “değer yaratan yenilik” olarak ifade edilebilecek inovasyon, işletmeler içerisinde gerçekleştirilen bir dönüşüm sürecinin yanında ülke ve toplumların gelişmelerini sağlayan, rekabet gücünü arttıran ve yeni istihdam olanakları yaratan bir anlayıştır. Bu çalışmada inovasyon, inovasyon yönetimi, inovasyon kapasitesi ve inovasyon stratejileri gibi konular incelenmiş, inovasyona etki eden kavramlarla ilişkisi ortaya konulmuş ve literatürde yürütülen çalışmalara yer verilmiştir. İnovasyon yönetimine yönelik vaka çalışmalarının azlığından hareketle, inovasyon kapasitesinin değerlendirilmesi odağında gerçekleştirilen örnek uygulama paylaşılmıştır. Böylelikle yalnızca akademik camiaya yönelik değil, organizasyonel dönüşüm, inovasyon yönetimi, fikri mülkiyet hakları ve Ar-Ge alanlarında faaliyet gösteren sektör uzmanlarına da hitap eden bir çalışma olmuştur. İnovasyon ekosistemindeki tüm paydaşların faydalanmasını temenni ediyorum.