Güvenliğin sağlanması, çağdaş toplumların olmazsa olmaz ilkeleri arasında yer alır. Devletlerin var olma nedenlerinin başında gelir. Devletin iç güvenlikle ilgili görevi, kişilerin yaşamını, can ve mallarından endişe duymadan sürdürmesini sağlamaktır. İnsanlar için kaza ya da başka bir tehdit olasılığını ortadan kaldırmak imkânsızdır. Devletler, böyle bir olasılığa karşı, gerekli yardım organizasyonunu yapmalıdır. Acil çağrı sisteminin önemi, burada ortaya çıkar. Birey, beklenmedik bir olayla karşılaştığında, kamu gücünü en kısa sürede yanında görmek ister. Devletler, kaynakları en iyi şekilde kullanarak, her vatandaş için ulaşılabilir, etkin, hızlı Acil Çağrı Hizmeti (AÇH) vermek zorundadır.
Acil Çağrı Hizmetinin talep aracı telefondur. Belirli bir telefon numarası ile bireyin harekete geçirdiği bir hizmettir. AB’de, tüm acil hizmetler için tek acil numarası kullanılmaktadır. Türkiye’de ise her hizmet için ayrı numara oluşturulmuştur. Tek Numara Uygulamasına Antalya ilinde başlanmıştır. Kitapta; kamu hizmeti olarak AÇH ele alınmıştır. Antalya Pilot Uygulaması ve mevcut sistemin sürdüğü İzmir ili kıyaslanarak hizmetin etkinliği saptanmıştır. Bu saptama ile kamu hizmeti ilkelerine uygunluk, hizmetten yararlanma düzeyi ve memnuniyet düzeyi tespit edilip AB uygulamaları ile karşılaştırılmıştır. Sorunlar, beklentiler ve etkinliğinin arttırılmasına yönelik öneriler ortaya konulmuştur. Mevcut sistemin ve yeni uygulamanın verilerinin değişim yaygınlaşmadan ortaya konması, yapılacak çalışmalar açısından önemli görülmektedir.