Kamu ihale sözleşmelerinden özellikle eser sözleşmesi ve uygulamada son derece problemli bir türü olan inşaat sözleşmesi kurulmasından önce gerçekleştirilen ihale aşaması bir tarafa bırakıldığında, eşitlik ilkesine dayanan tipik bir özel hukuk sözleşmesidir. Ancak, Kamu İnşaat Sözleşmesi ile ilgili özellikle sözleşmenin sona ermesine ilişkin hükümler, Kamu İhale Sözleşmesi Kanunu'nda (KİSK), bu kanunu tamamlayan Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ve bu Yönetmeliğin eki olan "Yapım İşleri Genel Şartnamesi"nde (YİGŞ), tipik eser sözleşmelerinden farklı şekilde düzenlenmiş, idareye birtakım ayrıcalıklar tanınmış ve yüklenicinin "fesih hakkı" elinden alınmıştır.
Şimdiye kadar kaleme alınan bilimsel çalışmaların çoğunda iş sahibinin fesih hakkına odaklanılmış, idarenin taraf olduğu inşaat sözleşmelerinde yüklenicinin fesih hakkı olup olmadığı başlı başına bir çalışmanın konusunu da oluşturmamıştır. İdarenin kurduğu inşaat sözleşmelerinde yüklenici hiçbir şekilde sözleşmeyi feshedemeyecek midir? Feshedebileceği kabul edilirse, hangi nedenlerle ve hangi hükümlere göre fesih mümkün olacaktır? Karşılaştırmalı hukukta kamu ihale sözleşmeleri bakımından yapılan benzer düzenlemelerden Alman hukukunda "VOB (die Verdingungsordnungen für Bauleistungen)" ve İsviçre hukukunda "SIA-NORM 118 (Allgemeine Bedingungen für Bauarbeiten)" normlarında da durum böyle midir? Tüm bu soruların cevabını bulmak üzere, eşitlik ilkesine aykırılığı göze çarpan "Yüklenicinin (olmayan!) Fesih Hakkı" çalışmamızın konusu olarak seçilmiştir.