Günümüzde her geçen gün sayıları hızla artan TV kanalları, özel radyolar, her zevk ve ilgiye yönelik hazırlanan özel alan dergileri, gazeteler, internet v.b. ile çok gelişmiş kitle iletişim araçları, reklâmların aynı anda yüz milyonlara hatta milyarlarca kişiye aynı anda ulaşmasını mümkün hale getirmektedir. İşletmelerin sunduğu mal ve hizmetlerin tüketicilere tanıtılmasında en önemli reklâm türü ise şüphesiz karşılaştırmalı reklâmdır.
İşte bu çalışmada, ilk önce karşılaştırmalı reklâmın niteliği ve unsurları ele alınmış, Türk Hukukundaki dağınık düzenleme ve uygulamalar ve Ticaret Kanunu Tasarısındaki düzenleme, ardından mukayeseli hukuk bağlamında, 84/450 sayılı AT Direktifi, Alman ve İsviçre Hukuklarındaki düzenlemeler incelenmiş ve uygulamalardan örnekler verilmeye çalışılmıştır. Ayrıca mukayese yapılabilmesi için 84/450 sayılı AT Direktifin Almanca ve İngilizce, Alman ve İsviçre hukuklarındaki düzenlemelerin ise Almanca metinleri, 1957 sayılı Türk Ticaret Kanunu ile Ticaret Kanunu Tasarısının hükümleri ve gerekçesi çalışmanın sonuna eklenmiştir.