Eğitimde kapsayıcılık, günümüzde sıklıkla tartışılan konuların başında gelmektedir. Dünyada ve Türkiye'de özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitimlerine devam etmeleri teşvik edilmektedir. Bununla birlikte özel gereksinimli bireylerin etkili bir biçimde kaynaştırmadan fayda sağlayabilmeleri birtakım ek desteklerle mümkün olmaktadır. Öğretmen yardımcıları, kolaylaştırıcı kişi, gölge öğretmen, destek eğitim personeli gibi farklı isimlerle anılan yardımcılar, uluslararası arenada en yaygın başvurulan sınıf içi destekler olarak kabul edilmektedir. Öğretmen yardımcıları, eğitim sürecinde önemli bir rol oynayarak ve öğrencilerin başarılarına ve gelişimlerine katkıda bulunmaktadır. Öğretmen yardımcıları, kaynaştırmanın başarılı olmasında önemli bir rol üstlenmiş olmalarına rağmen, henüz Türkiye'de resmî olarak tanımlanmış bir görev tanımına sahip değillerdir.
Bu kitabın yazılma amacı, Türkiye'de henüz resmî olarak okullardaki konumu belirlenmemiş olan öğretmen yardımcılarının önemini vurgulamak, rol ve sorumluluklarını tanımlamak ve öğretmen yardımcıları ve diğer paydaşlar için bir rehber oluşturmaktır. Bu kitapta, öğretmen yardımcılarına ilişkin tanımlar, rol ve sorumluluklar, iş birliği kurma yolları ve öğrencilerin ihtiyaçlarına nasıl cevap verebilecekleri ve sınıf düzenini sağlamaya nasıl katkıda bulunabileceklerine ilişkin önerilere yer verilmiştir. Bu kitabın, Türkiye'de öğretmen yardımcılarıyla ilgili çalışmaların artmasına öncülük etmesini ve uygulamacılara, ailelere, araştırmacılara ve karar alıcılara katkı sağlamasını umuyoruz.