Dil eğitiminin temel amaçlarından biri öğrencilerin sahip olduğu kelime hâzinelerinin geliştirilmesidir. Bu amaç okuma ve dinleme/izleme becerileri kapsamında gerçekleştirilmektedir. Buna ek olarak konuşma ve yazma becerilerinde ise öğrencilerin öğrenmiş oldukları kelimeleri aktif olarak kullanmaları hedeflenmektedir. Kelimelerin doğru anlam, yer ve zamanda kullanılması bu öğretim sürecinin temelini oluşturmaktadır. Bunun için Türkçe eğitimi sürecinde etkili bir kelime öğretiminin tasarlanması bir gereklilik olarak görülmektedir. Bu kitap etkili bir kelime öğretim süreci için gereken kuramsal ve uygulamalı bilgileri sunmak amacıyla bilimsel bir sürecin sonucu olarak alanında uzman akademisyenler tarafından hazırlanmıştır. Kitap Türkçe eğitimi, yabancı dil olarak Türkçe eğitimi ve sınıf eğitimi alanlarında lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile Türkçe ve sınıf öğretmenlerine yönelik önemli bir kaynak teşkil etmektedir.