“Seküler, modern ve batı merkezli düşünme biçimlerinin hâkim olduğu Türk eğitim sistemi, şu haliyle, ne Türk, ne eğitim ne de sistemdir. Kendisine ait olmayan eğitim sisteminde yetişenler, bu nedenle, bir kimlik sorunu yaşamaktadır.”
“Batı merkezli eğitim sisteminin temelinde, bazı kültürler ve halklar diğerlerinden üstündür, hayatı kolaylaştıran yenilik ve icatların sahibi Batı medeniyetidir anlayışı vardır. Bu anlayışın tahkim edildiği, üretildiği ve beslendiği alanların başında eğitim ve bilim gelmektedir. Eğitim teorilerinde ve araştırmalarında bu anlayış sürekli tekrarlanmaktadır.”
“Batılılaşma ve modernleşme projesinin amacı insanlığın, dünyaya egemen medeniyet olarak Batı’yı görmelerini sağlamaktır.”
“Küresel sermayenin sözde hayırsever etkinlikleri Rockefeller Vakfı ve Rockefeller Genel Eğitim Kurulu gibi vakıflar, Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, Uluslararası Para Fonu gibi ulusötesi örgütlerle dayatılan eğitim sistemi, sekülerleştirilerek sadece bilgi ve deneyim kazandırmayla sınırlandırılmış; bunun sonucunda da eğitimin ruhsal boyutu görmezden gelinerek insanların aidiyet duygusunun gelişmesi engellenmiştir. Rockefeller Vakfı, ABD’nin Batı dışı toplumlarda kurmaya çalıştığı Amerikan değerleri hegemonyası mücadelesinin bir benzerini Türkiye’de bilgi ihracıyla benimsetmek ve yaymak bağlamında yeni işlevler üstlenerek kurum ve değerlerin “Amerikanlaşmasını” sağlamıştır.”
Basım Yılı | 2024 |
Baskı Sayısı | 1 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 2. Hamur |
Sayfa Sayısı | 224 |
Yazar | İsmail Aydoğan , Mutlu Sadık Fidan |